De ce sa mergi la nutritionist

Daca doresti sa scazi/ sa cresti in greutate, sa dai nastere unui copil sanatos, sau doresti sa-ti schimbi modul de viata, sa ai o alimentatie corecta, e bine sa apelezi la un specialist in nutritie, un nutritionist.

Ce studii are un nutritionist

Nutritionistul poate fi absolvent al facultatii de medicina sau de nutritie.

Din pacate insa in piata veti gasi multi asa zisi “nutritionisti”, absolventi ai unor cursuri de cateva saptamani sau luni.

Cum poate sa te ajute nutritionistul

  • Te invata cum poti concepe un plan de alimentatie echilibrat;
  • Cum sa interpretezi eticheta nutritionala;
  • Care metode de gastrotehnie sunt mai sanatoase;
  • Ce alimente au efecte benefice;
  • Cum poti sa-l inveti pe copil sa manance alimente sanatoase;
  • Ce inseamna stil de viata sanatos;
  • Care este dieta indicata atunci cand ai o anumita patologie;
  • Cum sa te pregatesti atunci cand vrei sa faci un copil;
  • Cum sa scapi de kilogramele in plus dupa sarcina, fara riscuri;
  • Cum sa scazi in greutate fara riscuri.

In ce consta o consultatie la nutritionist

  • Masuratori antropometrice;
  • Cantarire cu cantarul cu impedanta electrica ;
  • Consult clinic general;
  • Identificarea comportamentului alimentar.

In urma consultului e posibil ca medicul sa recomande un set de analize serologice si alte investigatii (teste de intolerante alimentare, testarea hidrogenului in aerul respirat, teste calitative pentru flora intestinala, teste pentru depistarea H. Pylori,etc)

Deasemeni, timp de o saptamana veti completa un jurnal alimentar.

Dieta personalizata

Pe baza informatiilor obtinute medicul va stabili un plan nutritional adaptat varstei, sexului, nivelului de activitate fizica, starii de sanatate, preferintelor alimentare, religiei sau traditiilor dumneavoastra. E posibil ca pe langa dieta sa vi se recomande  un program de activitate fizica, de consiliere psihologica si educatie pentru sanatate daca este cazul.

 Nutriţia este unul dintre subiectele des abordate cand este vorba despre un stil de viaţă sănătos, dar multi dau greş în ceea ce priveşte alimentaţia sănătoasă avand prea multe reguli, fie nu au reguli deloc. Cel mai simplu mod de a te asigura ca mananci sanatos este sa respecti cateva reguli simple:

  • Sa nu mananci mult la o masa;
  • Sa ai circa 5 portii de vegetale crude/zi
  • Sa consumi moderat produse de origine animala;
  • Sa consumi cu moderatie grasimi;
  • Sa incluzi in dieta alimente bogate in fibre.Mâncarea mai multor fructe și legume proaspete, gătitul la domiciliu și reducerea consumului de zahăr și carbohidrați rafinați, pot contribui la îmbunătățirea stării de spirit și la scăderea riscului pentru probleme de sănătate mintală. O alimentație sănătoasă, nu se referă la restricții stricte în ceea ce privește alimentele. Mai degrabă, este vorba de a te simți minunat, de a avea mai multă energie, de a-ți îmbunătăți sănătatea și de a-ți stabiliza starea de spirit.