Curele de slabire

Curele de slabire ne pot afecta sanatatea

Cum si de ce, ne pot afecta sanatatea curele de slabire.

De ce ajungem sa tinem cura de slabire?

E necesar?

Auzim mereu in jurul nostru, “sunt la cura de slabire”. In primul rand, e bine sa nu ajungem sa fie necesara “cura de slabire”. Alegerile dietetice bune iti vor stimula sanatatea, pe cand alegerile dietetice gresite, iti pot afecta sanatatea.

Cresterea in greutate se produce atunci cand apare un dezechilibru intre aport si consum, aceasta fiind cea mai frecventa cauza. Cand aportul alimentar depaseste consumul de energie, tot surplusul energetic se va transforma in grasime. Supraponderalitatea si obezitatea sunt incadrate la boli metabolice, care se insotesc si de alte afectiuni cronice, cum ar fi:

  • HTA-hiper tensiune arteriala
  • Diabet tip2
  • Sd metabolic
  • Afectarea functiei inimii

Toate aceste afectiuni, pot fi ameliorate si chiar vindecate, prin modificarea stilului de viata.

În mod similar, daca nu mențineți o dieta sanatoasa, acest lucru va poate crește riscul de apariție a diferitelor tipuri de cancer. S-a constatat ca obezitatea si consumul in exces al alimentelor procesate (junk food), creste riscul de cancer în general și pentru cancerul de san.

Pe de alta parte, daca mancați prea putin, va puteți priva corpul de nutrienții de care are nevoie. Cei care sufera de boli precum anorexia sau bulimia, cei care urmeaza frecvent cure de scadere in greutate, sunt la fel de mult în pericol pentru complicații cardiace și boli ca cei care mananca în exces.

O alimentație dezechilibrata prin excluderea unor nutrienti importani, va poate afecta nivelul de energie, și starea generala de bine. Pe termen scurt, o alimentație deficitara poate contribui la stres, oboseală și scaderea capacitatii de a lucra.

Anumite diete de scadere in greutate presupun eliminarea unor grupe alimentare: carbohidrati, grasimi sau proteine, ceea ce duce la deficiente vitaminice si de minerale.

Dieta Dukan este o dieta bogata în proteine, cu conținut scazut de carbohidrați, împarțita în patru faze – doua faze de slabire și doua faze de intreținere. Cat timp ramaneți în fiecare faza depinde de cate kg trebuie sa pierdeți. Fiecare faza are propriul tipar alimentar.

Dieta Atkins este cea mai cunoscuta dieta -low-carb, de pierdere în greutate.

Susținatorii sai insista asupra faptului ca puteți pierde în greutate consumand atat de multe proteine ​​și grasimi cat doriți, atata timp cat evitati carbohidratii.

Principalul motiv pentru care dietele cu conținut scazut de carbohidrati sunt atat de eficiente pentru scaderea în greutate este că iti reduc pofta de mancare.

Acest lucru va determina să consumati mai puține calorii fara a fi nevoie sa va ganditi la asta.

Cum funcționează: dieta Atkins este împărtita în patru faze. incepe cu o faza de inductie, în care mananci sub 20 de grame de carbohidrati pe zi timp de două saptamani.

Celelalte faze implică reintroducerea lenta a carbohidratilor sanatoși înapoi în dieta pe masura ce va apropiați de greutatea propusa.

Pierderea în greutate: Dieta Atkins a fost studiata pe scară larga și s-a constatat ca duce la pierderea în greutate mai rapida decât dietele cu conținut scazut de grasimi.

Dieta HCG: Un medic britanic numit Albert Simeons a propus prima dată HCG ca instrument de slăbit în 1954. Dieta sa consta din două componente principale:

  • O dietă cu conținut scăzut de calorii de aproximativ 500 de calorii/zi
  • Hormonul HCG (sau gonadotropina corionică umană este un hormon) administrat prin injecții.

Astazi, produsele HCG sunt vandute sub diferite forme, inclusiv picaturi orale și spray-uri. De asemenea, sunt disponibile prin nenumarate site-uri web și unele magazine cu amanuntul.

 Postul intermitent:  îți ciclizează corpul între perioadele de post și mâncare.

Mai degraba decât să restricționeze alimentele pe care le consumi, controlează cand le consumi. Astfel, poate fi văzut mai mult ca un tip de alimentație decat o dieta.

Cele mai populare tipuri de post intermittent, sunt:

  • Metoda 16/8: implica sa sari peste micul dejun și sa va restrangeți alimentația zilnică la opt ore, postind apoi pentru restul de 16 ore ale zilei.
  • Metoda eat-stop-eat: implică posturi de 24 de ore o data sau de doua ori pe saptamana în zile non-consecutive.
  • Dieta 5: 2: în două zile non-consecutive ale saptamanii, vă limitați aportul la 500-600 de calorii. Nu restricționați aportul în cele cinci zile ramase.
  • Dieta Războinicului: Mâncați cantități mici de fructe și legume crude în timpul zilei și o masa bogata noaptea.

Cum funcționează: Postul intermitent este utilizat în mod obișnuit pentru pierderea în greutate, deoarece duce la restrictii relativ ușoare de calorii.

Vă poate face să mâncati mai puține calorii în general – atâta timp cât nu compensati excesiv mancand mult mai mult în timpul perioadelor de consum.

Pierderea în greutate:  S-a demonstrat ca provoaca pierderi în greutate de 3-8% pe o perioada de 3-24 saptamani, ceea ce este mult în compartție cu majoritatea dietelor de slabire

Pe langă faptul ca provoaca mai puține pierderi musculare decât restrictia standard de calorii, poate creste rata metabolică cu 3,6-14% pe termen scurt.

Alte beneficii: postul intermitent poate reduce markerii inflamatiei, nivelul de colesterol, al trigliceridelor din sange și al zaharului din sange).

Mai mult, postul intermitent a fost legat de nivelurile crescute de hormon de creștere uman (HGH), sensibilitatea îmbunatațita la insulina, îmbunatatirea repararii celulare și modificarea expresiilor genetice.

Studiile pe animale sugereaza, de asemenea, ca poate ajuta la creșterea celulelor creierului, poate prelungi durata de viata și poate proteja impotriva bolii Alzheimer și a cancerului.

Dezavantajul: Deși postul intermitent este sigur pentru oamenii bine hraniti și sanatosi, nu se potrivește tuturor.

Unele studii observa ca nu este la fel de benefic pentru femei ca și pentru barbati

In plus, unii oameni ar trebui sa evite postul, inclusiv cei sensibili la scaderea nivelului zaharului din sange, femeile însarcinate, mamele care alapteaza, adolescenții, copiii și persoanele care sunt subnutrite, subponderali sau cu deficit de nutrienți.

Tot repetend curele de slabire, supunem organismal la un stres, acesta reactionand prin cresterea cantitatii de cortizol, hormon care in exces, determina:

  • Insomnie
  • Probleme tiroidiene;
  • Hiperglicemie (cresterea nivelului de zahar din sange);
  • Osteoporoza;
  • Cresterea tensiunii arteriale;
  • Scaderea imunitatii;
  • Acumularea de grasime in exces la nivel abdominal.
  1. Efectul YO-YO

Efectul Yo-Yo  se întampla foarte frecvent atunci cand, dupa pierderea impulsiva în greutate, castigi kilogramele înapoi si uneori, chiar ceva in plus.

In timpul curelor de slabire, prin reducerea aportului energetic, organismul intra in stare de alerta, reducand metabolismul la maxim- ca sistem de protectie. De-asemeni, scade cantitatea de leptina (hormonul satietatii ), aceasta fiind produsa de celulele grase. De aceea, in curele de slabire, senzatia de foame e greu de depasit.

La reluarea alimentatiei de dinainte de cura de slabire, datorita metabolismului scazut, plus senzatia de foame, se recupereaza usor kg pierdute-efectul yo-yo.

  1. Eliberarea de toxine, prin distrugerea celulelor adipoase

Real, aceste nu sunt toxine, ci poluanti organici. Exista dovezi stiitifice, ca anumite substante chimice, numite poluanti organici persistenti, se acumuleaza în celulele adipoase si sunt eliberate în sange si în alte organe atunci cand o persoana pierde cantitati mari de grasime. Exista, de-asemenea, dovezi ca acest lucru ar putea avea efecte masurabile asupra sanatatii metabolice și a ficatului în special.

Cand pierdeti in greutate, celulele adipoase incep sa se micsoreze, eliberând lipide și alte grasimi în fluxul sanguin, dar si hormoni esentiali, cum ar fi estrogenul, împreuna cu vitaminele liposolubile.